Pieaug “Spilvas” eksports; Lielbritānija apsteidz Īriju

19.06.2014, 2014.gada pirmajos 5 mēnešos (janvāris – maijs) Latvijas augļu un dārzeņu pārstrādes uzņēmuma “Spilva” produkcijas eksports palielinājies līdz 1,22 miljoniem eiro, veidojot 2,5% pieaugumu salīdzinājumā ar iepriekšējā gada to pašu laika posmu, dara zināmu „Spilvas” sabiedrisko attiecību konsultants Andris Zeļenkovs.

Lielākais eksporta apjoma pieaugums vērojams Igaunijā, sasniedzot 304,4 tūkstošu eiro apjomu. Igaunijā izaugsme veidojusies, pateicoties intereses un pirkumu pieaugumam ievārījumu kategorijā. Savukārt straujākā eksporta izaugsme ir Lielbritānijā (+264,4%), Izraēlā (90,3%) un Zviedrijā (40,8%).

Lielbritānija apsteidz Īriju

“Tradicionāli “Spilvas” eksportu uz Lielbritāniju un Īriju ir veicinājusi šajās valstīs strādājošo un dzīvojošo latviešu interese. Šī gada pirmajos mēnešos kopējais eksporta apjoms Lielbritānijā ir apsteidzis Īriju. Arī Īrijas tirgū ir vērojama izaugsme (+2,3%), taču Lielbritānijā kāpums ir bijis nesalīdzināmi straujāks, pateicoties sadarbības partneru skaita pieaugumam un “Spilvas” produkcijas pieejamības paplašināšanai šajā valstī,” skaidro Dana Erciņa-Užāne, “Spilvas” mārketinga direktore.

Ar brūkleņu mēci Izraēlā

Salīdzinoši netradicionāls, taču jau ierasts “Spilvas” tirgus ir Izraēla, kurā uzņēmums sāka ienākt ar brūkleņu mērci. Tagad pakāpeniski sortiments Izraēlā tiek paplašināts ar majonēzi, salātu mērcēm un Latvijas skābenēm. Ēdienu un ēdiena piedevu ražotājuzņēmums “Spilva” ir viens no vadošajiem augļu un dārzeņu pārstrādes uzņēmumiem Baltijā, kas savu produkciju realizē arī eksporta tirgos gan rietumos, gan austrumos. Uzņēmuma sortimentā ietilpst deviņas ēdienu un ēdiena piedevu kategorijas: tomātu mērces un kečupi; majonēzes; dresingi; konservēti dārzeņi; ievārījumi un deserti; mārrutki un sinepes; zupas un otrie ēdieni; dzērieni; garšvielas.

Attēli: