Partneru identificēšana

Potenciālā partnera definēšana

Nosakot potenciālā partnera profilu, jāņem vērā šādas nianses:

  • Kāda tipa uzņēmums Jūs interesē;
  • Kādas nozares uzņēmumi Jūs interesē;
  • Uzņēmuma lielums – apgrozījums, darbinieku skaits, reģionālais pārklājums;
  • Kāda veida klientus tas apkalpo.

Nosakot potenciālā partnera profilu, uzņēmumam ir jāizvērtē, kādi ir viņa esošie klienti eksporta valstīs un vietējā tirgū. Taču ievērojiet, ka gadījumā, ja vietējā tirgū Jūsu produkciju pērk kāda no mazumtirdzniecības ķēdēm, jo tiek veikta pārdošana un apkalpošana, tad ārvalstu tirgū tiešā pārdošana mazumtirdzniecības ķēdēm ir sarežģītāka, tādēļ ir jāmeklē sadarbības partneri, kas šīs ķēdes apkalpos.

Bieži, definējot partnera profilu, uzņēmums identificē dažādu tipu uzņēmumus, kas tam varētu būt interesanti. Tādēļ ir ieteicams tos sakārtot, nosakot, kāda veida sadarbības partneri ir galvenā prioritāte. Tas ir nepieciešams, lai uzņēmums spētu kvalitatīvi atlasīt uzņēmumus mērķa valstī.