Neiepazītais tirgus – Bulgārija

07.08.2015.

Latvijas uzņēmumu eksporta apjomi uz Bulgāriju lēnām pieaug, tomēr šīs valsts ekonomiskā situācija un pieprasījums neliecina par strauju izaugsmi tuvākajā laikā, pirmdien vēsta laikraksts Dienas Bizness.

Bulgārijas ekonomikas stāvoklis vērtējams kā slikts, turklāt gandrīz pusei iedzīvotāju draud nabadzības risks, liecina Eurostat dati. 2007. gadā Bulgārija iestājās Eiropas Savienībā, un 2010. gadā tā plānoja pievienoties eirozonai, taču pēc finanšu krīzes un tās negatīvās ietekmes uz valsts ekonomiku eiro ieviešanu atlika līdz 2013. gada 1. janvārim.

Arī tajā datumā eiro netika ieviests, atliekot to uz nenoteiktu laiku.

2014. gadā Latvijas kopējais preču un pakalpojumu tirdzniecības apgrozījums ar Bulgāriju bija 56,7 miljoni eiro, kas ierindoja Bulgāriju 38. vietā Latvijas ārējās tirdzniecības partneru vidū, liecina Centrālās statistikas pārvaldes dati. Uz Bulgāriju savu produkciju eksportē tādi Latvijas uzņēmumi kā Tonus Elast, Grindeks, Latvijas piens un citi.

Uzņēmējiem, kas vēlas doties uz šo tirgu, jāatceras, ka valstī ir viens no augstākajiem ēnu ekonomikas līmeņiem ES. Eksperti paredz, ka Latvijas uzņēmēji nākotnē šajā valstī varētu audzēt apjomus jau esošajos – mašīnu un elektrisko iekārtu – segmentos, tāpat potenciāls saskatāms farmācijas un atsevišķu pārtikas produktu veidu jomā.

«Lai arī pašreiz eksporta apjoms kopumā uz Balkānu valstīm ir pavisam neliels, šīs valstis ir uzskatāmas par uzņēmējiem interesantām, jo tajās ir vēl neapgūtas izaugsmes iespējas,» uzskata eksporta konsultāciju uzņēmuma GatewayBaltic direktore Inese Andersone.