LIAA: Ir īstais laiks veicināt Latvijas valsts zīmola atpazīstamību Japānā

Rīga, 20.dec., LETA. Šobrīd caur eksporta produktiem un pakalpojumiem, kā arī tūrismu ir īstais laiks veidot pozitīvu priekšstatu par Latviju un veicināt Latvijas valsts zīmola atpazīstamību Japānā, kur par Latviju joprojām ir zināms maz, aģentūrai LETA pauda Latvijas Investīciju un attīstības aģentūrā (LIAA).

LIAA atgādināja, ka Ministru prezidenta Māra Kučinska vizītes ietvaros laikā no šā gada 6. līdz 9.decembrim Tokijā viesojās Latvijas uzņēmēju delegācija, tai noslēdzoties ar jauniem kontaktiem. LIAA organizētajā biznesa vizītē piedalījās 13 Latvijas uzņēmumu pārstāvji no informācijas tehnoloģiju, transporta un loģistikas, izglītības un elektronikas nozarēm. Latvijas biznesa delegācijai Japānā tika organizēti divi semināri un abu valstu uzņēmēju tīklošanās pasākumi, kā arī individuālās tikšanās ar potenciālajiem sadarbības partneriem. Viens seminārs tika organizēts sadarbībā ar Tokijas finanšu tehnoloģiju centru FINOLAB, savukārt otrs - ar Japānas Ārējās tirdzniecības veicināšanas organizāciju JETRO.

Papildus semināriem uzņēmēji piedalījās apaļā galda tikšanās ar tādām Japānas organizācijām un viņu biedriem, kuru laikā tika runāts par abu valstu uzņēmēju sadarbību, kā arī iespējamu Japānas uzņēmēju tirdzniecības misiju uz Latviju.

LIAA pārstāvniecības Japānā vadītāja Alīna Aščepkova informēja, ka šī līdz šim ir bijusi lielākā uzņēmēju delegācija uz Japānu un pauda prieku, ka šoreiz vizītē tika pārstāvētas tik svarīgās nozares kā finanšu tehnoloģijas un loģistika, kas globālajā tirdzniecībā un pārrobežu e-komercijas laikmetā iet roku rokā. "Ņemot vērā, ka Japānas un Eiropas Savienības brīvās tirdzniecības līgums šomēnes tika finalizēts, Latvija var sevi pieteikt kā uzticamu un stratēģiski svarīgu partneri Japānai," uzsvēra Aščepkova.

LIAA arī informēja, ka Latvijas uzņēmēju delegācijā plaši tika pārstāvēta "blockchain" jeb digitālo aktīvu programmatūras platformas risinājumu nozare. Latvijas Blockchain asociācija norāda, ka dalība vizītē ir bijusi sekmīga un paver sadarbības iespējas Latvijas un Japānas uzņēmēju sadarbībai – asociācija turpina sarunas ar Japānas uzņēmumiem, kuri ir izrādījuši interesi investēt nozares jaunuzņēmumos Latvijā un Baltijas reģionā, noris sarunas arī par juridisko regulējumu, kas ļautu Latvijas uzņēmumiem darboties Japānā.

Uzņēmums "PINS", kurš 2018. gada janvārī plāno Japānā uzsākt jaunas paaudzes plašsaziņas līdzekļu risinājumu sadarbībā ar vadošo TV raidorganizāciju Tokijas metropolē "Tokyo MX" atzīst, ka vizītes laikā novērota būtiska interese par viņu produktu no Japānas uzņēmēju puses, kā arī vizīte ir bijusi noderīga, lai nostiprinātu "PINS" paplašināšanās plānus Japānā.

Informācijas un komunikāciju tehnoloģiju risinājumu uzņēmuma "SWH Sets" pārstāvis norāda, ka Latvijas uzņēmēju sadarbības iespējas ar Japānas uzņēmumiem ir sniegt savus pakalpojumus, atbalstot to darbību Eiropas Savienībā (ES). Uzņēmums sadarbojas ar Japānas kompānijām, palīdzot tām pielāgot savu programmatūru Eiropas tirgum. Papildus uzņēmums turpina sarunas ar Japānas uzņēmējiem par sadarbību kriptogrāfijas jomā. Turpretī spēļu platformas "The Bead Game" attīstītājs, uzņēmums "MediAwake" pēc notikušās vizītes turpina sarunas ar spēļu ekosistēmas potenciālo pārstāvi "Japānā Cast Japan", kā arī ir uzsācis sarunas par jauniešu mācīšanās darot platformas izveidi sadarbībā ar ''University of Tsukuba".

Uzņēmumi uzsver, ka vizīte ir bijusi sekmīga ne vien satiekot potenciālos partnerus Japānā, bet arī jauniegūtie kontakti no Latvijas uzņēmēju un amatpersonu delegācijām ir vērtīgi un veicinās delegācijā pārstāvēto nozaru attīstību.