Latvijas paviljona dizains piesaista uzmanību Kannu filmu tirgū

Kannu filmu tirgū Latvijas paviljons šogad piesaista starptautisko kino profesionāļu uzmanību gan ar neparasto dizainu, gan ar vairākiem nozīmīgiem jaunumiem.

Latvijas paviljonā iespējams iepazīties ar jaunākajām filmām. Šogad no Latvijas tiek piedāvātas trīs pabeigtas spēlfilmas: Jura Kursieša Modris, Aika Karapetjana M.O.Ž. un Andra Gaujas Izlaiduma gads, vairākas dokumentālās filmas, tai skaitā Latvijas skatītājiem jau pazīstamās Viestura Kairiša Pelikāns tuksnesī, Dāvja Sīmaņa Escaping Riga, Ginta Grūbes Vairāk nekā dzīve, Lailas Pakalniņas Viesnīca un bumba, Kristas Burānes Māra u.c., kā arī dažādas animācijas īsfilmas. Interesi par Latvijas piedāvājumu izrādījuši starptautiski nozīmīgu festivālu programmētāji, piemēram, Venēcijas, Lokarno, Toronto u.c.

Paviljonā Latviju pārstāv Nacionālais Kino centrs, Rīgas Domes Rīgas filmu fonds un Latvijas Kinoproducentu asociācija kopā ar desmit vadošajām Latvijas producentu studijām: SIA "Ego Media"; SIA "Platforma"; SIA "Mistrus Media"; "Mojo Raiser Production"; SIA KMVKP; "Tasse Film"; SIA "FA Filma"; SIA "Film Angels Studio"; SIA "Krukfilms"; SIA "Studija Lokomotīve" un SIA "Baltic Pine Films".

Šogad sadarbībā ar Latvijas Investīciju un attīstības aģentūru (LIAA) Latvijas paviljonam tapis īpašs dizains ar moto: "Mājas ir tur, kur atrodas sirds". Paviljona iekšpuse atgādina stilizētu dzīvojamo istabu, kurā gleznu vietā aplūkojamas daudzveidīgas Latvijas ainavas. Dizaina mērķis ir iepazīstināt ar Latviju kā ar nelielu, mājīgu un kino biznesam draudzīgu vietu.

Latvijas klātbūtni Kannās šogad raksturo arī plaša starptautiska publicitātes kampaņa. Starptautiskie mediji pievērsuši uzmanību trīs būtiskākajām ziņām: Eiropas kinoakadēmijas balvas pasniegšanai Rīgā, ārvalstu filmu līdzfinansēšanas iespējām un NKC vadības maiņai. Viens no lielākajiem filmu industrijas laikrakstiem Screen International uzsver, ka šogad Latvija Kannās ieradusies ar lielāku kino budžetu, jaunām iniciatīvām un jaunu vadību. Jaunā NKC vadītāja Dita Rietuma jau iepazīstinājusi nozīmīgākos industrijas medijus ar savu redzējumu. Rakstu par Latvijas kinoindustriju publicējis arī izdevums Cannes Market Daily.

Nedēļas nogalē Latvijas paviljonā starptautiskie partneri tika aicināti uz Latvijas nacionālo pieņemšanu, kuru ar uzrunām atklāja NKC vadītāja Dita Rietuma, LIAA direktors Andris Ozols un Latvijas vēstniece Francijā Sanita Pavļuta-Deslandes.

Latvijas uzņēmēju dalība izstādē tiek rīkota Eiropas Reģionālā attīstības fonda (ERAF) Ārējo tirgu apgūšanas atbalsta programmas projekta "Nozaru nacionālie stendi starptautiskajās izstādēs ārvalstīs un eksporta konsultācijas" ietvaros.

Attēli: