Latvijā ražotie gludināmie dēļi un žāvētāji nonāk eksporta tirgos

27.08.2018.

Latvijā ražotie gludināmie dēļi un žāvētāji nonāk eksporta tirgos

Pārsvarā visi Pastendes uzņēmuma Brabantia Latvia saražotie gludināmie dēļi un žāvētāji nonāk eksporta tirgos, un tikai mazāk nekā 1% atgriežas Latvijā.

Nīderlandes izcelsmes mājsaimniecības preču ražotāja Brabantia globālais mērķis ir piecos gados dubultot apgrozījumu. «Mūsu rūpnīcas pienesums varētu būt vidēji 15% izaugsme gadā. Mūs ierobežo pašreizējās rūpnīcas telpas. Varam augt vēl par 30% ar nakts maiņām un slīdošo darba grafiku brīvdienās. Tas nozīmē, ka drīzumā jābūvē trešais korpuss, kas jau ir uzprojektēts. Jāpieņem lēmums, kad projekta īstenošanai ir īstais brīdis no celtniecības izmaksu viedokļa. Šogad un nākamgad tas visdrīzāk vēl nebūs,» atklāj Sandis Babris, SIA Brabantia Latvia vadītājs. Uzņēmuma apgrozījums ir nedaudz samazinājies – no 15,85 miljoniem eiro 2016. gadā līdz 15,37 miljoniem eiro 2017. gadā. Kopējais saražoto vienību skaits nesamazinājās, taču mainījās cena, par kādu uzņēmums pārdod preci mātes kompānijai. «Kļūstam efektīvāki, pašizmaksa samazinās, un mēs varējām atsevišķām produktu grupām samazināt cenas, kas nozīmē, ka pie vienāda apjoma ar nedaudz zemāku cenu ir mazāks apgrozījums. Taču izmaiņas bija nebūtiskas,» skaidro S. Babris.

SIA Brabantia Latvia ietilpst Nīderlandes izcelsmes uzņēmumu grupā Brabantia. Šobrīd kompānijai ir trīs aktīvas rūpnīcas – Beļģijā tiek ražotas atkritumu tvertnes un top dažādi plastmasas izstrādājumi, Latvijā ražo gludināmos dēļus un drēbju žāvētājus, bet Ķīnā – plastmasas maisiņus un izejvielas Latvijai un Beļģijai, ko izdevīgāk izgatavot tur. Uzņēmums seko līdzi noliktavu atlikumiem par katru no produktiem un, redzot, ka kāds tuvojas minimālajai robežai, ražo konkrēto preci. Kompānijai ir viens centrālais distribūcijas centrs – Beļģijā, un trīs vietējās nozīmes noliktavas – Lielbritānijā, ASV un Ķīnā. SIA Brabantia Latvia visu saražoto piegādā uz centrālo distribūcijas centru Beļģijā un noliktavu Lielbritānijā, savukārt no Beļģijas preces nonāk 95 valstīs visā pasaulē.

Pēc S. Babra teiktā, uzņēmums apsver iespēju padarīt loģistiku efektīvāku, jo aizvest preces uz Beļģiju un pēc tam atvest uz Latviju vai Zviedriju nav pats labākais scenārijs. Tomēr līdz šim tas bija vienkāršāk, jo uzņēmums Latvijā ražo tikai dažas produktu grupas, savukārt klienti vēlas pilnu sortimentu vienā piegādē, nevis divus atsevišķus sūtījumus. «Šobrīd šo sistēmu vērtējam, jo katra pārvadāšanas reize ir izmaksas un, iespējams, klients būtu priecīgs saņemt divas atsevišķas piegādes, ja tas maksātu lētāk,» viņš norāda.

Visu rakstu Robežas izzūd lasiet pirmdienas, 27.augusta laikrakstā Dienas Bizness!