Interjera priekšmetu - mēbeļu un dizaina aksesuāru ražotāju tirdzniecības misija un produktu ekspozīcija Itālijā

Latvijas dizaina uzņēmumi laikā no 3. līdz 9. aprīlim devās tirdzniecības misijā uz Itāliju, kas norisinājās starptautiskās izstādes ”Salone Internazionale del Mobile” laikā Milānā. Misijā piedalījās 5 uzņēmumi - 3 wind knots, Gravtex, Mr. Magpie boat workshop, Red Nail un Verba Mundus. 

Tirdzniecības misijas ietvaros tika organizēta produktu ekspozīcija Milānā Dizaina nedēļas aktivitāšu “FUORISALONE” ietvaros, divpusējās tikšanās ar potenciālajiem sadarbības partneriem gan ekspozīcijas ietvaros, gan apmeklējot izstādi ”Salone Internazionale del Mobile 2017”.

"Salone Internazionale del Mobile (Salone del Mobile. Milano)” ir viena no pasaules vadošajām interjera priekšmetu un mēbeļu izstādēm. Izstāde pirmo reizi notika 1961. gadā ar mērķi veicināt itāļu mēbeļu un interjera aksesuāru eksportu, bet kopš tā laika katru gadu ir attīstījusies un kļuvusi par starptautiski atzītu dizaineru, ražotāju un iepircēju tikšanās platformu.

Izstādes norises laikā notiek Milānas Dizaina nedēļa, kuras ietvaros dažādās vietās ārpus izstādes norisinās ap 1200 pasākumu – dažādu organizāciju un uzņēmumu rīkotas dizaina un produktu izstādes, instalācijas, performances, neformālas tikšanās utml. ar mērķi popularizēt dizainu, atrast jaunas idejas, produktus, risinājumus, kā arī jaunus sadarbības partnerus un noslēgt darījumus. Minētā aktivitāte ir ieguvusi nosaukumu “FUORISALONE” (‘’ārpus izstādes”), to spontāni 1980.-os gados aizsāka mēbeļu un industriālās dizaina uzņēmēji, šobrīd tā ir izpletusies arī citos saistītajos sektoros, piemēram, māksla, mode, automobiļu u.c. augstās tehnoloģijas, telekomunikācijas, pārtika. “FUORISALONE” aktivitātes nekoordinē neviena institūcija, informācijas apmaiņai ir izveidots portāls, kur tiek publicēta informācija par visām aktivitātēm.

FUORISALONE” pasākumi notiek visā Milānā, bet koncentrēti 3 galvenajās zonās – Tortona, Brera, Lambrate. Tortona ielas rajons ir vieta, kur vēsturiski aizsākās “FUORISALONE” un šobrīd ir kļuvis par pazīstamu dizaina un modes kvartālu, šeit atrodas arī Milānas Kultūras muzejs “MUDEC”. 

Kopumā tiek lēsts, ka Milānas Dizaina nedēļa pulcē vairāk kā 400 000 apmeklētājus, tai skaitā potenciālie iepircēji un klienti no vairāk kā 160 pasaules valstīm un šai laikā iniciēto darījumu apjoms pārsniedz 250 miljonus eiro.

Attēli: