Informācija par Ķīnas tirgus pārtikas nozari

Informācija par tirgu

Ķīnai ar 8% no pasaules lopkopības zemes ir jānodrošina ar pārtiku 20% no pasaules iedzīvotājiem, attiecīgi pieprasījums pēc pārtikas produktiem strauji aug; it īpaši, pieaugot Ķīnas iedzīvotāju labklājībai, kā arī gaisa un ūdens piesārņotībai - pēc ekskluzīviem un dabīgiem pārtikas produktiem. Tomēr, ņemot vērā faktu, ka Ķīnas tirgus ir regulēts tirgus un arīdzan pārtikas produktu apgrozījumā Ķīnā pastāv regulatīvi ierobežojumi, it īpaši attiecībā uz gaļas izstrādājumiem un piena produktiem, pirms eksportēt uz Ķīnu, ir rūpīgi jāiepazīstas ar konkrēto pārtikas produktu eksporta nosacījumiem un jāsazinās ar atbildīgajām institūcijām Latvijā, lai noskaidrotu Latvijas – Ķīnas sadarbības regulatīvo vidi.

EU MVU Centra pārskats par Ķīnas piena produktu tirgu un eksporta procedūru (angļu valodā)
EU MVU Centra pārskats par Ķīnas pārtikas produktu un dzērienu tirgu (angļu valodā)
EU MVU Centra eksporta vadlīnijas (angļu valodā)
EU MVU Centra vadlīnijas par pārtikas produktu piedevām (angļu valodā)
EU MVU Centra vadlīnijas par pārtikas produktu iepakojumu (angļu valodā)
EU MVU Centra prezentācija par gaļas izstrādājumu eksportu uz Ķīnu (angļu valodā)

Vadošās mazumtirdzniecības ķēdes un produktu klāsta salīdzinājums

Lai gan arvien vairāk un vairāk Ķīnas iedzīvotāji iepazīst Rietumu produktus un līdz ar to to patēriņš Ķīnā strauji pieaug, lielākoties Ķīnā Rietumu pārtikas produktus var iegādāties tieši Rietumu produktu specializētajos veikalos – mazās tirdzniecības ķēdēs, kas ir tendētas uz ārzemnieku un Ķīnas pārtikušo iedzīvotāju apkalpošanu, kā piemēram:  April Gourmet (Telefons: (HQ Pekinā): 0086 010 8457 8116),  BHG Market PlaceCity Shop (kontaktpersona: Mrs Sherry Xie, Import Manager, sherryxie [at] cityshop [dot] com [dot] cn, tel: +86 21 623322135 ext 810, fakss: + 86 21 52567775), OleJenny Lou’s (Telefons: 0086 010-64616928), Jenny Wang

Arīdzan lielās Rietumu tirdzniecības ķēdes kā Walmart un Carrefour savos pārtikas produktu klāstos ietver Rietumu pārtikas produktus, tomēr šajā gadījumā ir jārēķinās ar nozīmīgu piegādes apjomu, par ko liecina arī fakts, ka šajās tirdzniecības ķēdēs netiek pārdoti nišu produkti, bet gan lielu starptautisku pārtikas ražotāju plaša patēriņa produkti. Plašāka informācija: Walmart,CarrefourTesco.

Izstādes Ķīnā, Honkongā un Taivānā

Privātas staprniekkompānijas - konsultanti

LIAA pārstāvniecība Ķīnā ir apzinājusi sekojošas privātas kompānijas, kuras strādā ar Latvijas produktu eksporta uz Ķīnu veicināšanas iniciatīvām:

Ieteikumi

Veiksmīgai sadarbības veidošana ar Ķīnas partneriem, ieteicams veikt Ķīnas kompānijas Due Diligence. Lūdzu skatīt ieteikumus un vadlīnijas Due Diligence veikšanai prezentācijā "Ķīnas biznesa partnera uzticamības pārbaude".

Attiecībā uz piena produktu, gaļas izstrādājumu un ogu eksportu uz Ķīnu – jāmin, ka attiecībā uz šīm pārtikas produktu grupām Ķīna ir noteikusi importa ierobežojumus un attiecīgi, šīs produktu grupas ir pakļautas speciālai Ķīnas administratīvo institūciju sertifikācijas kārtībai. Vairāk informācijas par šiem jautājumiem un sertifikācijas gaitu var iegūt Zemkopības ministrijā.