Ieguldot mārketingā, stimulē pārtikas noietu

02.03.2015.

Lai mazinātu Krievijas embargo sekas un kāpinātu lauksaimniecības produktu noietu, Eiropa palielinājusi finansiālo atbalstu informēšanas kampaņām un tirgus veicināšanas pasākumiem
, pirmdien vēsta laikraksts Dienas Bizness.

Līdz šim ik gadu ES budžetā informēšanas un veicināšanas pasākumiem bija paredzēti apmēram 60 milj. eiro (programmas tiek iesniegtas Eiropas Komisijā divas reizes gadā). Veicināšanas politikas reformas rezultātā, kas noslēdzās pagājušajā gādā, finansējums šiem mērķiem Eiropas Savienības budžetā tiks krietni palielināts līdz 200 milj. eiro gadā, sākot ar 2016. gadu. Reformas rezultātā tiks mainīts arī programmu finansēšanas modelis – turpmāk dalībvalstis vairs nepiedalīsies programmas finansēšanā. Programmas finansēs Eiropas Komisija un programmas iesniedzējorganizācijas (nozaru asociācija), DB informē Zemkopības ministrijā.


Savukārt šogad saistībā ar Krievijas sankciju negatīvo ietekmi uz lauksaimniecības produktiem un tirgiem, Eiropas Komisija veicināšanas politikas īstenošanai atvēlēto budžetu papildināja ar 30 milj. eiro.


Jāpiebilst, ka līdzšinējās veicināšanas politikas ietvaros pēdējo reizi pieteikumus programmai Informatīvie un veicināšanas pasākumi attiecībā uz lauksaimniecības produktiem varēja iesniegt līdz pagājušās nedēļas beigām. 


Ministrija arī uzsver, ka esošajā ģeopolitiskajā un ekonomiskajā situācijā lauksaimniecības un pārtikas nozares pārstāvošām organizācijām «ar veicināšanas programmu palīdzību, jo īpaši mērķētu uz trešajām valstīm, ir iespēja meklēt jaunus eksporta tirgus un veicināt produkcijas noietu gan ES, gan trešajās valstīs, jo īpaši situācijā, kad lauksaimniecības un pārtikas nozares negatīvi ietekmējušas Krievijas sankcijas». 


Visu rakstu Ieguldot mārketingā, stimulē pārtikas noietu lasiet 2. marta laikrakstā Dienas Bizness.