Eksportspēja: Cer iekarot Ķīnas gardēžu sirdis

03.11.2014, A/s Rīgas Piena kombināts plāno audzēt ražošanas jaudu un dubultot piena iepirkumu
, pirmdien vēsta laikrakstsDienas Bizness.

Ar premium saldējumu Ekselence dubultais cer iekarot Ķīnas patērētāju uzticību un par spīti embargo vēl neatmet ar roku Krievijas tirgum. 


Kopš Rīgas Piena kombināta apvienošanas ar Valmieras pienu, startējot ar vienotu zīmolu Food Union 2011.gadā, katrai ražotnei ir sava specializācija, ir pārskatīts produktu portfelis. Patlaban Rīgas Piena kombināts specializējas augsta olbaltumvielu un taukvielu saturošu piena produktu, piemēram, sviesta, krēmsiera un saldējuma ražošanā, bet Valmieras piens – pilnpiena un skābpiena produktos, piemēram, piena, kefīra, biezpiena izgatavošanā, stāsta a/s Rīgas Piena kombināts valdes priekšsēdētājs Normunds Staņēvičs. Uzņēmumos tiek ražots arī piena pulveris, kas kā industriāls produkts veido būtisku daļu eksporta portfelī. Nākotnē ir iecerēts orientēties uz produktu ražošanu ar augstu pievienoto vērtību, tādēļ mazināts tradicionālās pilnpiena produkcijas īpatsvars portfelī, vietu atvēlot inovatīviem un sarežģītākiem produktiem, stāsta N. Staņēvičs. 


Meklē jaunu tirgu


Krievijas embargo ir licis uzņēmumam kustēties ātrāk, domājot par jauniem tirgiem, un pašlaik norit sarunas ar potenciālajiem Ķīnas sadarbības partneriem, stāsta N. Staņēvičs, piebilstot, ka līdz gada beigām plānots beigt sertifikācijas procesu šajā valstī un sākt saldējuma eksportu. Viņš gan piebilst, ka Krievija, neskatoties uz aizliegumiem, vēl paliks mērķa tirgus, jo embargo nākotnē varētu tikt atcelts, un tad visi ārvalstu piena produktu ražotāji būs vienādās pozīcijās, kompānijai būs labas iespējas. Pagaidām uzņēmums neizmanto visu ražošanas kapacitāti, tikai 30–50% no jaudām, tādēļ uzmanība jāpievērš iekārtu noslodzei, neslēpj N. Staņēvičs. Lielā mērā izaugsme ir iespējama tikai uz eksporta rēķina, jo Food Union tirgus daļa Latvijā jau patlaban ir liela. Uzņēmums nākotnē paredz sadarboties ar spēcīgiem partneriem, kas labi pārzina citu valstu tirgus, jo ir grūti ar premium produktiem tirgū iekļūt uzņēmumam pašam, saka N. Staņēvičs. Viņš stāsta, ka nākotnē kompānijas vajadzība pēc piena dubultosies un svaigpiena iepirkums augs no 140 tūkstošiem tonnu patlaban līdz 300 tūkstošiem tonnu 2020. gadā.


Iekaros ar premium

Šogad uzņēmums saldējuma portfelī ieviesa jaunu produktu – Ekselence dubultais ķiršu saldējums un Ekselence dubultais karameļu saldējums. Jaunais produkts tiek izstrādāts ar ražošanas iekārtu piegādātāja Gram līniju, kas šobrīd ir viena no jaudīgākajām un modernākajām iekārtām piena industrijā pasaulē. Ieviešanas brīdī šī bija vienīgā šāda ražošanas līnija Baltijas jūras reģionā un izmaksāja trīs miljonus eiro. Tā izmanto šķidro slāpekli, kas ļauj acumirklī sasaldēt produktu ražošanas starpposmā vai noslēgumā. Saldējumam ir vairākas kārtas, tas tiek iesaiņots kartona kastītē. Rīgas Piena kombināts bija pirmais saldējuma ražotājs Austrumeiropā, Krievijā un NVS valstīs, kas ieviesa šāda veida saldējumu rūpnieciskos apmēros. 


 

Visu rakstu Cer iekarot Ķīnas gardēžu sirdis lasiet 2014.gada 3.novembra laikrakstā Dienas Bizness.

Attēli: