Atklātas Latvijas dienas Itālijā

Atklātas Latvijas dienas Itālijā "Taste Latvia" , kuras Romā, Milānā un Venēcijā norisināsies no 23. aprīļa līdz pat 24.novembrim.

23. aprīlī norisinājās Latvijas dienu atklāšana Romā LR Valsts prezidenta R. Vējoņa vizītes Itālijā ietvaros ar Latvijas šefpavāra Māra Jansona meistarklasi, Latvijas produktu degustāciju un muzikāliem priekšnesumiem tirdzniecības centra "Eataly" konferenču centrā.Tirdzniecības centrs “Eataly” Itālijā ir pazīstams augstākās kvalitātes pārtikas un kulinārijas veikals, kas popularizē itāliešu zīmolus un dzīvesveidu gan Itālijā, gan ārvalstīs. Veikalā tiek tirgots plašs pārtikas sortiments, kā arī ar kulināriju saistīta literatūra, virtuves priekšmeti, kā arī ekoloģiskā kosmētika. Veikala telpās ir siera un alus ražotne, darbojas virkne restorānu, tiek piedāvāti kulinārijas kursi, notiek dažādi pavāru šovi un citi publiski pasākumi. Šādi “Eataly” veikali darbojas Itālijas lielākajās pilsētās (Milānā, Turīnā, Romā, Florencē, Dženovā, Bari, Boloņā u.c.), kā arī ASV (Ņujorkā, Čikāgā, Bostonā, Losandželosā un Lasvegasā).Boloņā darbojas “Eataly” pārtikas tehnoloģiskais parks FICO , kur 20 tūkstošu kvadrātmetru platībā izvietota visa Itālijas pārtikas ražošanas ķēde – dzīvnieku fermas, pārstrādes cehi, pārtikas veikali, tirgus un restorāni. Šī vieta izveidojusies par populāru tūrisma objektu.

Vakarā tika atklāta Ārlietu ministrijas izstāde par Latvijas – Itālijas sadarbību Nacionālajā Romas studiju institūtā. Savukārt juveliersalonā "SIMONELLI" tika atklāta Latvijas rotu mākslinieku Anitas Sondores un Annas Faniginas darbu ekspozīcija, kura būs aplūkojama līdz 24. maijam. 24. aprīlī programma turpinājās ar ar biznesa semināru, kur Latvijas uzņēmējus pārstāv WeAreDots, Squalio, LMT, Latvia MGI Tech, Unicredit Leasing un Anita Sondore. 

Latvijas ekonomiskās attiecības ar Itāliju attīstās ļoti pozitīvā gultnē -  itālieši novērtē Latvijas preces un pakalpojumus, par ko liecina straujais eksporta apjoms (2018. gadā par 35%), kas attiecīgi ļāvis samazināt negatīvo ārējās tirdzniecības bilanci par 31%. Uzreiz gan jāatzīmē, ka straujais pieaugums daļēji ir uz gausā importa pieauguma rēķina (kas 2018. gadā bija 12%), taču lielākā izaugsme bijusi Latvijas pakalpojumu eksportam uz Itāliju (pieaugums par 91%), kur galvenā loma bijusi informācijas un komunikāciju tehnoloģiju (IKT) pakalpojumiem (pieaugums 6 reizes). Zīmīgi, ka Latvijas uzņēmēju delegācijas lielākā daļa pārstāv tieši šo nozari, tāpēc sagaidām, ka pasākuma rezultātā tiks gūti jauni kontakti turpmākajai biznesa attīstībai un abpusēji izdevīgai sadarbībai. Tāpat Itālijā aizvien vairāk pazīst Latvijas produktus – “Latvijas Finiera” augstās kvalitātes saplāksni, “Valmieras stikla šķiedras” produkciju un izstrādājumus no tā u.c.

Latvijas dienas “Taste Latvia” ir LIAA ieviests un organizēts pasākums, kas tiek rīkots ārvalstīs kopš 2010. gada ar mērķi iepazīstināt ar Latvijas produktiem, mūziku, kultūru un tūrisma iespējām. “Taste Latvia” tiek tulkots attiecīgās valsts valodā, Itālijā tas ir “Assapora la Lettonia”. Šogad Latvijas dienas Itālijā notiks trešo reizi, tās tiek rīkotas reizi 2 gados.Pirmās Latvijas dienas Itālijā “Assapora la Lettonia” 11.-17.06.2015. notika “Eataly” tirdzniecības centrā Milānā ar Latvijas pārtikas produktu prezentāciju (stendu), pavāru meistarklasi, pop-up restorānu, kā arī latviešu mūziķu un mākslinieku priekšnesumiem . Pasākumu atklāja LR Ekonomikas ministre Dana Reizniece – Ozola savas vizītes ietvaros Itālijā. Vizītē piedalījās arī 12 Latvijas uzņēmēju delegācija, notika biznesa forumi un divpusējās tikšanās ar potenciālajiem Itālijas partneriem.

Latvijas dienas Itālijā 2019. gadā būs komplekss pasākums, kas ilgs no 24. aprīļa līdz 24. novembrim un ietvers dažādu institūciju pasākumus (LIAA, Ārlietu ministrija, Kultūras ministrija).

Attēli: